Magneet W50 Type 2 – 1955
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
De Magneet W50 zit nog relatief vroeg in de bromfietsgeschiedenis van Magneet. Bij het bedrijf had men nog geen definitieve keuze gemaakt voor één bepaald merk blok. Daarom is de Magneet W50 uitgerust met het Oostenrijkse HMW blok type ET. Magneet maakte reclame met : 'Sneller, sterker, mooier dan ooit te voren'. Soms treft men wel eens een Magneet W50 met 2-versnellingsblok van HMW aan. Hieronder vind u foto's van een ongerestaureerde en dus originele Magneet W50 met ET blok. Ook zijn er foto's toegevoegd van een over geschilderde Magneet W50 en een zwarte Magneet W50, beiden met 2V-blok.
Typegoedkeuring:
- Geen
Bouwjaar:
- 1955
Bijzonderheden:
- Het HMW blok Type ET.
- De aluminium M aan de voorvork dienst doende als kabelgeleider.
- De tank is voorzien van twee chromen sierstrippen.
- De bevestiging van de tank aan het frame door middel van twee kruislings lopende spaken.
- De secundaire ketting (naar het achterwiel) zit aan de rechter zijde zo ook de ontsteking.
- Het blok kende een fiets-stand.
Motor/Versnellingen:
- HMW (Halleiner Motorenwerke) Type ET
Ontsteking:
- Bosch/Stensholm
Carburatie:
- Dellorto 11 12 SA
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- Wielmaat is 23x2, de banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. halve naven met trommelrem van Brevettato
Vering:
- Telescoop voorvork met pneumatische vering, geen achtervering, wel zadelvering
Zadel:
- Speciaal groot rubberzadel (geen zweefzadel)
Tankinhoud:
- 'ruim' 6 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Zwart (no 00 )
- Staalblauw-Metaaleffect (no 8 )
Standaarduitrusting:
- Model ‘Standaard’ was uitgerust met jasbeschermer, pomp, bel, gereedschap en gereedschapstas
Extra accessoires:
- Model ‘De Luxe’ was nog eens extra voorzien van ingebouwd stuurslot, snelheidsmeter en km teller in de koplamp , chroom sierstrippen op de tank
Bestelcode nr:
- 5 (aut)
- 6 (2V)
Nieuwprijs:
- Model ‘Standaard’: f 575,-- (€ 260,92)
- Model ‘De Luxe’: f 598,-- (€ 271,36)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)
De TNO-rapporten:
- Niet aanwezig
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 46 foto's te bekijken)