Over de deze Magneet Automatic is het volgende te vermelden. Nu in 1963 het nieuwe frame werd geïntroduceerd en Magneet uiteraard het oer-Hollandse motto: ‘weggooien is zonde’ huldigde, moesten in de jaren ’63, ’64 en misschien zelfs ’65 alle oude tanks, voorvorken, frames en asseccoires worden opgemaakt. De Magneet Automatic uit 1964 is daar een goed voorbeeld van. Hoewel hij in de folder van 1964 werd aangeprezen als Scooterette Automaat (blijkbaar waren er dus ook nog wat transfers over). De Magneet Automatic is opgebouwd uit het 62er frame, moterbeplating en tank (wel met plastiek emblemen) en de voorzijde die vanaf 1963 in zwang raakte. Natuurlijk hangt er een Sachs automaat onder. Hieronder vindt u foto’s van een origineel en ongerestaureerde Magneet Automatic. U kunt de foto’s vergroten door erop te klikken.

Typegoedkeuring:

– Aut: B1031

Bouwjaar:

– 1964

Bijzonderheden:

– Frame moterbeplating en tank uit 1962.

– Voorzien van de plastieken driehoekige emblemen.

– Front gelijk aan hetgeen vanaf 1963 werd gebruikt.

Motor/Versnellingen:

– Sachs 50/1M; AB(E) 10081-NL

Ontsteking:

– Bosch

Carburatie:
– Bing 1/12//133 of 155 of 161 of 170 (aut.)

Remmen:

– Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem

Wielen/Banden:

– De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven van het merk Grimeca MEC 105/EX 90 de maten zijn 23x2x2,25 en de banden zijn van Vredestein

Vering:

– Voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen

Zadel:

– Buddyseat van lepper

Tankinhoud:

– 6,75 liter

Kleurstellingen: (codes):

– Groen/ parelgrijs (62/54)

Standaarduitrusting:

Beenschilden (Scooterette Automaat), buddyseat, volautomatische Saxonette met staande start.

Extra accessoires:

Geen vanaf Fabriek (althans volgens folder)

Bestelcode nr:  

36

Nieuwprijs:

Aut: f 699,– (€ 317,19)

De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)

1

De TNO-rapporten:

De Foto’s

(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto’s om alle 38 foto’s te bekijken)