Magneet Magnematic / MV2 Type 3 – 1966/’69
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
Magneet Magnematic: dé dames brommer met comfort en gemakkelijke lage instap; zo werd deze Magnematic aangeprezen. Geschikt voor het hele gezin; was een andere leus. Het gaat hier om brommer met een buisframe wat heel mooi is afgedekt met beplating. Door de oogharen ziet men eigenlijk een terugkeer naar de B50 maar dan in een modern en iets lichter jasje. Gedurende zijn bouwperiode van ’66 tot ’69 zijn er aan de Magnematic geen wijzigingen doorgevoerd. Men kon kiezen tussen wel of geen kofferrek of beenschermen en een zweefzadel of een buddyseat. In 1966 werd de Magnematic ook met 2V Sachsblok geleverd en heette dan MV 2. De foto’s zijn van een 67er Magnematic. Deze Magnematic is in originele en ongerestaureerde staat.
Typegoedkeuring:
- Aut: B1031 2V: B3036
Bouwjaar:
- 1966 tot en met 1969
Bijzonderheden:
- Buizenframe met plaatwerk.
- Damesbrommer.
- In 1966 als MV2 geleverd.
Motor/Versnellingen:
- Sachs 50/IM; AB 10081 of ABE 10081(Aut) / 50/MA-C (2V)
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/133 of 155 of 161 of 170(aut.) / Bing 1/12/155 of 170 (2V)
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- De wielen hadden de afmetingen 23x2,25 en waren voorzien van volle trommelremnaven van het merk Grimeca MEC 105/ex 90. De banden waren ven Vredestein
Vering:
- Voor en achter telescoopvering oliegedempt.
Zadel:
- Zweefzadel (rubber) of Buddyseat.
Tankinhoud:
- 7 liter met reserve
Kleurstellingen: (codes):
- 1966: zwart/donkergrijs (00/61) of donkergrijs/parelgrijs (61/54)
- 1967: donkergrijs/zilver (61/60) of blauwgrijs zilver (n.b./60)
- 1968: donkergrijs/zilver (61/60)
- 1969: groen/grijs (62/54)
Standaarduitrusting:
- 1966-1968: Volautomatische Saxonettemotor met staande start, km-teller, zadel
- 1969: Volautomatische Saxonettemotor met staande start, km-teller, buddyseat en kofferrek
Extra accessoires:
- 1966: Kofferrek voor f 20,-- (€ 9,98), beenschilden voor f 45,-- (€ 20,42) duozadel met voetrusten voor f 22,-- (€ 9,98), tassendragers voor f 4,25,-- (€ 1.93) en tassen voor f 8,50,-- (€ 3,86)
- 1967/1968: Buddyseat voor f 10,-- (€4,35), beenschilden voor f 45,-- (€20,42) duozadel met voetrusten voor f 22,-- (€9,98) en een kofferrek voor f 20,-- (€9.07)
- 1969: Beenschilden voor f 49,-- (€22,23)
Bestelcode nr:
- 50 (Aut) / n.n.b. (2V)
Nieuwprijs:
- 1966: 2V: 719,-- (€ 326,27)/ Aut: 679,-- (€ 308,12)
- 1967: Aut: 679,-- (€ 308,11)
- 1968: Aut: 699,-- (€ 317,19)
- 1969: Aut: 698,-- (€ 316,73)
De Folders (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 36 foto's te bekijken)