Het wordt steeds meer duidelijk dat bij Magneet het adagium gold “Weggooien is zonde”. Zo ook nu weer waar er blijkbaar nog aardig wat onderdelen, zoals tanks, stuurkuipjes, frames en voorvorken, over waren van de Magneet Globemaster type 2 – 1958. Het enige wat echt ontbeerde was het voorspatbord. Daar is dus het spatbord van de Magneet Globemaster type 4 -1960 voor gebruikt. Hieronder het origineel overgebleven exemplaar van Reinder met alle gebruikssporen en bestikkering van vakanties. Er is geen documentatie bekend. Maar duidelijk is dat deze brommers wellicht zijn geëxporteerd, maar ook gewoon in Nederland te koop waren.

Typegoedkeuring:

– 2V: B7003

Bouwjaar:

– 1960

Bijzonderheden:

– afwijkend Voorspatbord

– Denfeld buddyseat in plaats van zweefzadel

Motor/Versnellingen:

– Sachs 50 (2 vers.)

Ontsteking:

– Bosch

Carburatie:

– Bing 1/12/72 of 1/9/2 (2V)

Remmen:

– Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem

Wielen/Banden:

– De wielen zijn voorzien van volle trommelremnaven van het merk Way Assauto(voor model 198/bis, achter model 197/bis). De afmetingen zijn 23 x 2,25; het merk van de banden was Vredestein.

Vering:

– Voor en achtervering bestaan uit telescopische veerbenen en zijn hydraulisch gedempt.

Zadel:

– Buddyseat van Denfeld

Tankinhoud:

– c.a. 15 liter

Kleurstellingen: (codes):

– Ivoor/groen (25/33)

– Rood/ivoor (31/25)

– Blauw/ivoor (35/25)

Standaarduitrusting:

– Motorbeplating, geheel gesloten kettingkast en bagagerek

Extra accessoires:

n.n.b.

Bestelcode nr: 

– Vermoedelijk geen maar als er toch een nummer is dan 10

Nieuwprijs:

De prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven

– n.n.b.

– n.n.b.

De TNO-rapporten:

De Foto’s

(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto’s om alle 41 foto’s te bekijken)