Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
Na de introductie in 1963 van de weer vernieuwde Magneet Globemaster Royal met nieuw frame wordt de Globemaster in 1964 door ontwikkeld. Er worden een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo wordt de tank van chromen panelen voorzien (simpel door de tank gedeeltelijk te verchromen en daar weer voor een deel overheen de verven). Wordt de buddyseat, van Denfeld, beter gepolsterd en krijgt zijn ‘one tone’ zwarte kleur. Ook doet het laatste type van het gele plaatje van Magneet zijn intrede. Tot slot wordt het bagagerekje zo geconstrueerd dat de bevestiging hiervan onder het zadel wordt weggewerkt. Het rekje is nog wel gedeeltelijk demonteerbaar. De Magneet Globemaster Royal was zowel met 2V Sachs als 3V Sachs leverbaar. Wel blijkt hier dat Magneet zich lang niet aan de eigen folders hield wat kleurstelling betreft getuige Magneet Globemaster Royal waarvan u hier de foto’s ziet deze is namelijk muisgrijs/ parelgrijs gelijk aan de Coronet
Typegoedkeuring:
- 2V: B3001 B3036
- 3V: B3037
Bouwjaar: 1964
Bijzonderheden:
- Chromen zijpanelen op de tank.
- Vanaf nu de goed gepolsterd Denfeld buddyseat.
- Vernieuwd kofferrek.
- Nieuw geel plaatje.
Motor/Versnellingen:
- Sachs MA-C (2 vers.) / 50 MA-E (3 vers.)
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/133 of 155 of 170 (2V) / Bing 1/12/133 of 155(3V)
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven type Grimeca MEC 105. De maten zijn 23x2x2,25 en de banden zijn van Vredestein
Vering:
- Voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen
Zadel:
- Buddyseat van Denfeld
Tankinhoud:
- 12 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Groen/ parelgrijs (62/54)
- Blauw/ parelgrijs (38/54)
- Zwart/ parelgrijs (00/54)
- Muisgrijs/ parelgrijs (61/54)
Standaarduitrusting:
- De Globemaster Royal werd geleverd met gesloten kettingkast, pomp achter de motorbeplating, koekoeksbel, 12 liter tank met chromen zijpanelen, voetrusten, kilometerteller/snelheidsmeter
Extra accessoires:
- Kofferrek voor f 15,-- (€ 6,81), beenschilden voor f 40,-- (€ 18,15),
Bestelcode nr:
- 30
Nieuwprijs:
- 2V: f 795,-- (€ 360,76) / 3V: 825,-- (€ 374,37)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 47 foto's te bekijken)