Magneet Sprintmaster (De Luxe) Type 2 – 1965
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
In 1965 stoft men de naam ‘Magneet Sprintmaster’ af. Dat was een model wat al in 1961 werd geïntroduceerd. De ‘oude’ Magneet Sprintmaster kenmerkte zich wel doordat dit toch een ‘plaatwerk’ brommer was. De Sprintmaster die in 1965 ten tonele verschijnt was dat heel duidelijk niet. Magneet had goed gekeken hoe de italiaanse brommers er uit zagen en heeft deze Sprintmaster rond een zgn. dubbel wiegframe opgebouwd. Daarbij werd ook nog eens gebruikgemaakt van de voorpartij van de Magneet Sportmaster. Al met al ontstond een voor Nederlandse begrippen ranke sportbrommer. Deze Magneet Sprintmaster was leverbaar met een twee- of drie versnellingenblok van Sachs. De 3V zat op de Sprintmaster de luxe die ook nog was uitgerust met verchroomde voorvork en steekas voor het achterwiel. De foto’s zijn van een originele ongerestaureede Magneet Sprintmaster De Luxe en een Magneet Sprintmasteter (standaard), beiden uit 1965. De Magneet Sprintmaster De Luxe is een schitterend exemplaar, echter is de Magneet Sprintmaster (Standaard) helaas in een dergelijke staat dat restauratie niet te voorkomen zal zijn.
Typegoedkeuring:
- 2V: B 3036 / 3V B3037
Bouwjaar:
- 1965
Bijzonderheden:
- Echt dubbel wiegframe.
- Voorpartij gelijk aan de Sportmaster.
- Twee uitvoeringen: Sprintmaster en Sprintmaster De Luxe.
Motor/Versnellingen:
- Sachs 50/MA-C (2 vers.) / 50/MA-E (3 vers.)
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/155-170 (2V) / Bing 1/12/133 - 155 (3V)
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- Wielmaat is 23×2, de naven zijn zgn. volle naven met trommelremvan het merk Way Assauto voor model 198/bis en achter 197/bis (2V) of van het merk Grimeca MEC 118 (3V). De Sprintmaster De Luxe heeft achter een steekas
Vering:
- Voor een zware telescoop voorvork achter hydraulisch gedempte achter telescopen
Zadel:
- Denfeld Buddyseat
Tankinhoud:
- 13 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Rood/grijs (36/61)
Standaarduitrusting:
- Hiertoe behoorden buddyseat, Valbeugels kilometerteller/snelheidsmeter, voetrusten en Hella achterlicht
Extra accessoires:
- Kofferrek voor f 20,-- (€ 9,07 ), Tassendragers voor f 4,25 (€ 1,92) en Afneem-tassen voor f 8,50 (€ 3,85)
Bestelcode nr:
- 47
Nieuwprijs:
- 2V: f 829,-- (€ 376,18) / 3V: 899,-- (€ 407,95)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 77 foto's te bekijken)