Magneet S50 type 2 1955/’56
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
De Magneet S50 wordt in 1955 verder doorontwikkeld. Waar het eerst type van de Magneet S50 nof een middenbok als standaard had werd nu opeens een klapstandaard bij het achterwiel gemonteerd. Verder krijgt de Magneet S50 op de tank embleemschilden in plaats van transfers. Ook deze Magneet S50 had een 2 versnellingsmotortje. Tevens is het voorspatbord bij deze Magneet S50 gewijzigd. Voor het overige zijn de spatschermen achter en de kettingkast gewijzigd. Ook het transfeertje op de spatschermen wijzigen. Deze 2e type van de Magneet S50 wordt zowel in 1955 als 1956 gebouwd en verkocht. Hieronder ziet u foto’s van een fraai origineel ongerestaureerde Magneet S50 Model De Luxe in staalblauw uitgevoerd van de Martin Verbroekken.
Typegoedkeuring:
- geen
Bouwjaar:
- 1955 / 1956
Bijzonderheden:
- Telescoopvoorvork.
- 2 Versnellingblok Sachs.
- Embleemschildjes op de tank.
- Klapstandaard achter
Motor/Versnellingen:
- Sachs 50, AB 1092.
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/20
Remmen:
- De voorrem is een handrem, de achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- De wielen zijn uitgerust met halve trommelremnaven type Brevettato (WA). De maten zijn 25x 2. De wielen zijn voorzien van Vredestein banden
Vering:
- De voorvering door middel van telescoopvoorvork; geen achtervering
Zadel:
- Geveerd rubberen zadel
Tankinhoud:
- 6 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Staalblauw (08)
- Zwart (00)
Standaarduitrusting:
- Krachtige motor, bagagedrager, jasbeschermer klapstandaard en bel, pomp, gereedschap en tas.
Extra accessoires:
- Als ‘De Luxe’-versie was de Magneet S50 voorzien van een ingebouwd stuurslot, verlichte kilometerteller/snelheidsmeter in de koplamp ingebouwd en chromen sierstrippen op tank en kettingscherm
Bestelcode nr:
- 4
Nieuwprijs:
1955:
- De Magneet S50 Standaard f 598,-- (€ 271.36); De Magneet S50 De Luxe f 620,-- (€ 281,34)
1956:
- De Magneet S50 Standaard f 598,-- (€ 271.36); De Magneet S50 De Luxe f 629,-- (€ 285,42)
De Folders (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)
De TNO-rapporten:
- Niet aanwezig
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 84 foto's te bekijken)