Dit is een model in de Magneet Globemaster serie wat men niet alle dagen ziet. Deze Magneet Globemaster is in geen enkele folder te zien. Maar het model is kenmerkend voor de filosifie van Magneet in de zin van ‘weggooien is zonde’. Het is simpel de samenvoeging van twee modellen, het achterste gedeelte is van een 61er/62er Magneet Globemaster met motorbeplating van de 62er. Het front is van een 63er Magneet Globemaster. Omdat over deze Magneet Globemaster nog weinig bekend is, houden we het er voorlopig op dat het een model ui 1963 is. Het is echte niet uit te sluiten dat deze Magneet Globemaster uit 1964 komt omdat toen ook de Scooterette-automaat is gebouwd met de 63er voorvork. Ook de naaf (Grimeca MEC 105) zou die richting op kunnen wijzen. Mochten we nog tot een andere conclusie komen is dat hier te lezen.

Typegoedkeuring:

– 2V: B0036

Bouwjaar:

– 1963

Bijzonderheden:

– De opbouw van de brommer bestaande uit twee typen.

– 62er motorbeplating.

– Het gele plaatje werd alleen in 1963 gebruikt.

Motor/Versnellingen:

– Sachs 50/2 M(2 vers.)

Ontsteking:

– Bosch

Carburatie:

– Bing 1/8,5/8 of 10 (2V)

Remmen:

– Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem

Wielen/Banden:

– De wielen zijn uitgerust met voltrommelremnaven type Grimeca MEC 105. De maten van de wielen zijn 23×2,25

Vering:

– Zowel de voor- als achtervering zijn hydraulisch gedempte telescoopvering.

Zadel:

– Buddyseat van Lepper

Tankinhoud:

– 15 liter

Kleurstellingen: (codes):

– Metagroen/ivoor

Standaarduitrusting:

– n.n.b.

Extra accessoires:

– n.n.b.

Bestelcode nr: 

– n.n.b.

Nieuwprijs:

– n.n.b.

De TNO-rapporten:

De Foto’s

(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto’s om alle 41 foto’s te bekijken)