Magneet Commodore Type 1 – 1964
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
Deze Magneet Commodore kan worden gezien als hetgeen wat Magneet als summum aan luxe dacht te kunnen leveren. De Magneet Commodore was standaard al zeer compleet uitgerust met bijvoorbeeld dubbele achtervering en een geforceerd gekoeld 3V Sachs blok. De Magneet Commodore is voorzien van een meer open voorvork met een smaller spatbord. Daarnaast heeft de Magneet Commodore aan de achterkant een ‘bumpertje’ voorzien van embleem om het achterlicht te beschermen. Het achterwiel was voorzien van een steekas zodat de kettingkast, de ketting en het tandwiel op zijn plek kunnen blijven als het achterwiel werd verwijderd. In 1964 werd de tank van de Magneet Commodore met Boxine zijkappen uitgerust. De foto’s zijn van een originele ongerestaureerde Magneet Commodore uit 1964.
Typegoedkeuring:
- 3V: B 3037
Bouwjaar:
- 1964
Bijzonderheden:
- Open voorvork.
- Steekas in het achterwiel.
- ‘Bumpertje’ met Magneetembleem.
- Boxine zijpanelen op de tank
Motor/Versnellingen:
- 50 MA-E
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/133 of 155
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- Er is sprake van wielen met de maten 23x2,5 en vollenaaf trommelremmen. De Commodore heeft alu-naven met achter een steekas van het type Grimeca MEC 118. De banden waren van fabriek uit Vredestein
Vering:
- Teleskopische, oliegedempte voor- en achtervering
Zadel:
- Denfeld Buddyseat
Tankinhoud:
- 12 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Muisgrijs metallic/parelgrijs (61/54) of donkergroen/parelgrijs (62/54);
Standaarduitrusting:
- dubbele oliegedempte achterwielvering verchroomde tank met boxine zijpanelen, luchtpomp, ingebouwde koekoeksbel, voetsrusten, zwaar verchroomd kofferrek, teller, achterbumper met embleem, spiegels en valbeugel
Extra accessoires:
- Geen vanaf fabriek
Bestelcode nr:
- 38
Nieuwprijs:
- f 945,-- (€ 428,82)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 41 foto's te bekijken)