Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
In 1964 begint men, met de Magneet Globemaster Coronet, de meer luxere versies van de Globemaster in de markt te zetten. Dat zal overigens zeker te maken hebben met het tijdsbestel. Het gaat de Nederlander voor de wind en hij krijgt wel wat meer om te besteden. De luxe houdt zich bij de Magneet Globemaster Coronet echter nog in grenzen. Ten opzichte van de Magneet Globemaster Royal verschilt de Magneet Globemaster Coronet slechts door het hebben van een dubbele achtervering, met boxine beklede zijpanelen en op de tank en het kofferrek was standaard. Oh en in dit jaar werden ook de ‘vliegtuigjes’ en dus ook bij de Magneet Globemaster Coronet op het achterspatbord geïntroduceerd. Onderstaande foto's zijn weer van een schitterend origineel en ongerestaureerde Magneet Globemaster Coronet in de kleuren muisgrijs metallic/ parelgrijs. Enjoy!
- 2V: B3001 of B3036
- 3V: B3037
Bouwjaar: 1964
Bijzonderheden:
- Met boxine beklede zijpanelen op de tank.
- Vanaf nu de goed gepolsterd Denfeld buddyseat.
- Vernieuwd kofferrek.
- Nieuw geel plaatje.
- Vliegtuigjes op het achterspatbord.
- Dubbele achtervering
Motor/Versnellingen:
- Sachs MA-C (2 vers.) / 50 MA-E (3 vers.)
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/133 of 155 of 170 (2V) / Bing 1/12/133 of 155(3V)
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven Grimeca MEC 105. De maten zijn 23x2x2,25 en de banden zijn van Vredestein
Vering:
- Voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen
Zadel:
- Buddyseat van Denfeld
Tankinhoud:
- 12 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Groen/ parelgrijs (62/54)
- Muisgrijs metallic/ parelgrijs (61/54)
Standaarduitrusting:
- De Globemaster Coronet werd geleverd met gesloten kettingkast, pomp achter de motorbeplating, koekoeksbel, 12 liter tank met boxine beklede zijpanelen, voetrusten, kilometerteller/snelheidsmeter en kofferrek.
Extra accessoires:
- Beenschilden voor f 40,-- (€ 18,15),
Bestelcode nr:
- 37.
Nieuwprijs:
- 2V: f 839,-- (€ 380.72) / 3V: 869,-- (€ 394.34)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 64 foto's te bekijken)