De Magneet S50 is de opvolger van de A50. De Magneet S50 werd eind 1953 in productie genomenet levenslicht. Ook de Magneet S50 had een 2 versnellingsmotortje, maar deze was van Sachs, het merk waar Magneet later als zijn brommers mee zou uitrusten. Voorvorkvering was inmiddels een telescopische vering van L&E. Wat ook opvallend is dat hier de middenbok als standaard is toegepast. Hieronder ziet u foto’s van een fraai origineel ongerestaureerde Magneet S50 Model Standaard (maar met kettingscherm) in staalblauw uitgevoerd.

Typegoedkeuring:

– geen

Bouwjaar:

– 1953 / 1954

Bijzonderheden:

– Telescoopvoorvork.

– 2 Versnellingblok Sachs.

– Net als bij de A50 een getekend embleem op de tank.

– Middenbok als standaard

Motor/Versnellingen:

– Sachs 50, AB 1092.

Ontsteking:

– Bosch

Carburatie:

– Bing 1/12/20

Remmen:

– De voorrem is een handrem, de achterrem is een terugtraprem

Wielen/Banden:

– De wielen zijn uitgerust met halve trommelremnaven type Brevettato. De maten zijn 25x 2. De wielen zijn voorzien van Vredestein banden

Vering:

– De voorvering door middel van telescoopvoorvork; geen achtervering

Zadel:

– Geveerd rubberen zadel

Tankinhoud:

– 6 liter

Kleurstellingen: (codes):

– Staalblauw (08)

– Zwart (00)

Standaarduitrusting:

– Krachtige motor, bagagedrager, klapstandaard en bel, pomp, gereedschap en tas.

Extra accessoires:

– Geen vanaf fabriek

Bestelcode nr: 

– 4

Nieuwprijs:

– f 615 (€ 279.07)

De Folder (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)

1

De TNO-rapporten:

– Niet aanwezig

De Foto’s

(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto’s om alle 79 foto’s te bekijken)