Magneet Commodore Type 2 – 1965/’68
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
Deze Magneet Commodore is net als bij de andere types een doorontwikkeling van het 64er type. De Magneet Commodore is voorzien van een meer open voorvork met een smaller spatbord. Daarnaast heeft de Magneet Commodore aan de achterkant een ‘bumpertje’ voorzien van embleem om het achterlicht te beschermen. Het achterwiel was voorzien van een steekas zodat de kettingkast, de ketting en het tandwiel op zijn plek kunnen blijven als het achterwiel werd verwijderd. Ook dit model heeft de ‘zeshoekige’ koplamp en de nieuwe motorbeplating waarachter een chromen kapje de bevestiging van de beplating verborgen zat. Dit model van de Magneet Commodore wordt ook in 1966 tot en met 1968 uitgebracht. In 66 werd de Boxine op de tank vervangen door rubber en vanaf 67 is de voorvork voorzien van harmonica rubbers. Het blok is altijd een Sachs 3V met geforceerde koeling. Die na 65 onder een andere typegoedkeuring viel. De foto’s zijn van een originele ongerestaureerde Magneet Commodore uit 1965.
Typegoedkeuring:
- 3V B3037 of B5008
Bouwjaar:
- 1965/66/67/68
Bijzonderheden:
- Open voorvork, later voorzien van harmonicarubbers.
- Steekas in het achterwiel.
- ‘Bumpertje’ met Magneetembleem.
- Boxine, later rubberen zijpanelen op de tank
Motor/Versnellingen:
- 50 MA-E / 50 MA-G
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/133 of 155
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- Er is sprake van wielen met de maten 23x2,5 en vollenaaf trommelremmen van het merk Grimeca MEC 118. De Commodore heeft alu-naven met achter een steekas. De banden waren van fabriek uit Vredestein
Vering:
- Teleskopische, oliegedempte voor- en achtervering
Zadel:
- Denfeld Buddyseat
Tankinhoud:
- 12 liter
Kleurstellingen: (codes):
- 1965 en 1966: donkergrijs/parelgrijs (61/54) of donkergroen/parelgrijs (62/54);
- 1967: blauwgrijs/parelgrijs (n.b./54)
- 1967 en 1968: donkergrijs/zilver (61/60)
Standaarduitrusting:
- Dubbele oliegedempte achterwielvering verchroomde tank met sky boxine zijpanelen, luchtpomp, ingebouwde koekoeksbel, voetsrusten, zwaar verchroomd kofferrek, teller, achterbumper met embleem en valbeugels (alleen in 1965 en 1966)
Extra accessoires:
- Tassendragers voor f 4,25 (€ 1,92) en Afneem-tassen voor f 8,50 (€ 3,85) (1965 en 1966)
- Valbeugels voor f 25,-- (€ 11,34) (1967 en 1968)
Bestelcode nr:
- 1965: 44
Nieuwprijs:
- 1965: f 969,-- (€ 439,71)
- 1966: f 1049,-- (€ 476,02)
- 1967: f 999,-- (€ 453,33)
- 1968: f 1049,-- (€ 476,02)
De Folders (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 40 foto's te bekijken)