Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
In 1960 wordt op basis van het B50 frame weer een geheel nieuwe Magneet Globemaster opgebouwd. Bij deze Magneet Globemaster is het voorspatbord een ander, de motorbeplating is aangepast. Er is een nieuwe tank en buddyseat. Tot slot is de cockpit onder handen genomen. Het dashboard van deze Magneet Globemaster vormt één geheel met het stuurkuipje en is uitgerust met twee klokjes, waarvan eentje de snelheidsmeter/kilometerteller is en de ander een plaatje achter het glaasje. Dat plaatje heeft nog het meest weg van een hoogtemeter uit een vliegtuig. Het geheel wordt afgemaakt met een mycra-ruitje. Hieronder ziet u foto’s van drie fraaie ongerestaureerde oringinele exemplaren van de 60er Magneet Globemaster; eentje is blauw/ivoor, eentje muisgrijs/parelgrijs (van Wilco Hoogers) en de andere incagold/ivoor uitgevoerd. Bij de laatste let op de afwijkende stikker waar de eerste twee een wereldbol hebben
Typegoedkeuring:
- 2V: B 8025
Bouwjaar:
- 1960
Bijzonderheden:
- Dubbele Klokje.
- Voorspatbord (eveneens gebruikt door Gazelle en Eysink).
- Twee verschillende beschilderingen bij de achtervering.
Motor/Versnellingen:
- Sachs 50, 1,25 pk(2 vers.)
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/10/1 of 62 (2V)
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven van het merk Way Assauto(voor model 198/bis, achter model 197/bis). De maten zijn 23x2x2,5 en de banden zijn van Vredestein
Vering:
- voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen
Zadel:
- Buddyseat van Denfeld, soms Lepper
Tankinhoud:
- 15 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Blauw/ ivoor (37/25)
- Incagold/ivoor (39/29)
- Muisgrijs/parelgrijs (03/24)
Standaarduitrusting:
- Motorbeplating, middenstandaard, buddyseat
Extra accessoires:
- Km-teller/snelheidsmeter verlicht voor f 12,-- (€ 5,45)
- Zwaar verchroomd kofferrek voor f 35,-- (€ 15,88)
Bestelcode nr:
- 14
Nieuwprijs:
- 2V: f 728,-- (€ 330,35)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)
De TNO-rapporten:
De Foto's
(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 79 foto's te bekijken)