no images were found
De Foto's (klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 104 foto's te bekijken)Sprintmaster type 1 van 1961
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
In 1961 is hij er dan, de Magneet Sprintmaster. Hij was ook zo weer verdwenen, althans tot 1965. Maar deze eerste Sprintmaster was uitgerust met 3 versnellingen. Het is trouwens toch andersom redeneren. De tank en het zadel zijn het jaar daarna voor de Magneet Cheetah. Ook het kuipje kennen we al van 1960/’61. Voor het overige is de Magneet Sprintmaster opgebouwd op het frame van het 60er model Cheetah maar heeft ruime motorbeplating vlak boven het blok. Wat hier nog opvalt is dat het gele plaatje met het chromen randje. Verder volgt uit de folder dat deze Magneet Sprintmaster al een voetrem zou moeten hebben. Naast dit exemplaar is er nog eentje bekend, maar beiden hebben geen voetrem. Het is echt een eendagsvlieg. Hieronder is de rood creme Magneet Sprinmaster afgebeeld. Een heel mooi exemplaar met wat werk. Klik op de foto’s om ze vergroot te kunnen bekijken.
Typegoedkeuring:
3V: B1007
Bouwjaar:
1961
Bijzonderheden:
- Tank en bijzonder zadel.
- Het dashboard met dubbele klokje.
Motor/Versnellingen:
Sachs 50/3m (3 vers.)
Ontsteking:
Bosch
Carburatie:
Bing 1/10/63 (3V)
Remmen:
Voorrem is een handrem/ achterrem is volgens folder voetrem maar in praktijk een terugtraprem
Wielen/Banden:
Wielmaat is 23x2.25 , de banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. volle naven met trommelrem van het merk Way Assauto 198/bis voor en 197/bis achter
Vering:
Telescoop voorvork met oliegedempte vering, hydraulische gedempte telecopische achtervering veerbenen bestaan uit drie elementen elke kant één veerbeen met openliggende hoofdveer.
Zadel:
Buddyseat van Giuliari
Tankinhoud:
11,5 liter
Kleurstellingen: (codes):
Blauw / ivoor nrs. n.n.b.;
Rood / ivoor nrs. n.n.b.;
Standaarduitrusting:
Onder andere sporttank, buddy-seat, oliegedempte voor- en achtervering, voetrusten, kofferrek, dashboard met km-teller en snelheidsmeter en ruimte voor een extra klokje, windkap en gereedschap.
Extra accessoires:
n.n.b.
Bestelcode nr:
26
Nieuwprijs:
3V: 759,-- (€ 344,42)
De Folders (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)
6
De TNO-rapporten: