no images were found
De Foto's (klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 41 foto's te bekijken)Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
Het wordt steeds meer duidelijk dat bij Magneet het adagium gold "Weggooien is zonde". Zo ook nu weer waar er blijkbaar nog aardig wat onderdelen, zoals tanks, stuurkuipjes, frames en voorvorken, over waren van de Magneet Globemaster type 2 - 1958. Het enige wat echt ontbeerde was het voorspatbord. Daar is dus het spatbord van de Magneet Globemaster type 4 -1960 voor gebruikt. Hieronder het origineel overgebleven exemplaar van Reinder met alle gebruikssporen en bestikkering van vakanties. Er is geen documentatie bekend. Maar duidelijk is dat deze brommers wellicht zijn geëxporteerd, maar ook gewoon in Nederland te koop waren.
Typegoedkeuring:
- 2V: B7003
Bouwjaar:
- 1960
Bijzonderheden:
- afwijkend Voorspatbord
- Denfeld buddyseat in plaats van zweefzadel
Motor/Versnellingen:
- Sachs 50 (2 vers.)
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
- Bing 1/12/72 of 1/9/2 (2V)
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een terugtraprem
Wielen/Banden:
- De wielen zijn voorzien van volle trommelremnaven van het merk Way Assauto(voor model 198/bis, achter model 197/bis). De afmetingen zijn 23 x 2,25; het merk van de banden was Vredestein.
Vering:
- Voor en achtervering bestaan uit telescopische veerbenen en zijn hydraulisch gedempt.
Zadel:
- Buddyseat van Denfeld
Tankinhoud:
- c.a. 15 liter
Kleurstellingen: (codes):
- Ivoor/groen (25/33)
- Rood/ivoor (31/25)
- Blauw/ivoor (35/25)
Standaarduitrusting:
- Motorbeplating, geheel gesloten kettingkast en bagagerek
Extra accessoires:
n.n.b.
Bestelcode nr:
- Vermoedelijk geen maar als er toch een nummer is dan 10
Nieuwprijs:
De prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven
- n.n.b.
- n.n.b.
De TNO-rapporten: