- Magneet W50 uit 1955
- Magneet Super Sport uit 1956 (2X)
- Magneet B50 uit 1957
- Magneet Globemaster uit 1959
- Magneet B50 uit 1959
- Magneet Commodore uit 1964
- Magneet 27 Sport uit 1964
- Magneet Globemaster uit 1965
- Magneet Sportmaster uit 1965
- Magneet Globemaster De Luxe uit 1967
- Magneet Mot o Mat uit 1970
- Magneet Thunderbird uit 1970
Magneetclub toertocht 2004
- Toertochten
- Magneetclub toertocht 2002
- Magneetclub toertocht 2003
- Magneetclub toertocht 2004
- Magneetclub toertocht 2005
- Magneetclub toertocht 2006
- Magneetclub toertocht 2007
- Magneetclub toertocht 2008
- Magneetclub toertocht 2009
- Magneetclubtoertocht 2010
- Magneetclub toertocht 2011
- Magneetclub toertocht 2012
- Magneetclub toertocht 2013
- Magneetclub toertocht 2014
- Magneetclub toertocht 2015
- Folders
- Foto’s
- Verzamelen
- Mijn Magneet en Ik
- Het verhaal van de Magneet Globemaster uit 1960 en zijn twee eigenaren (Cezar en Willy de Bock)
- Het verhaal van Jan Gerritsen en zijn zelfbouw Magneet B50 uit 1958
- Het verhaal van Cor Grotenhuis en zijn Magneet 27 Sport De Luxe uit 1964
- De Magneet Sportmaster de Luxe uit 1965 van Marijn van de Laarschot
- Het verhaal van Frits aan het Rot en zijn Magneet Sprintmaster uit 1965
- Het verhaal van Cock vd Windt en zijn Magneet Cheetah uit 1962
- Restauratieverslagen
Hieronder het verslag van een Magneetclub toertocht waar ik nog spierpijn van krijg als ik er alleen al aan denk. Mijmer, W50, zucht wat een stoplichten. Oh en die fiets heb ik ook nog steeds.
Verslag
Toertocht 2004
De Magneetclub toertocht van 2004 zit erop. Er waren ook dit jaar weer meer brommers dan het voorgaande jaar. Zo reden wat B50's, Globemasters (waaronder een 59er), een F27 Sport, een sportmaster en een M50 Super Sport. Verder was het ons bijna gebeurd dat een foute brommer mee reed, een Sparta. De reden was dan Jan Gerritsen zijn Magneet nog niet af had maar heel graag mee wilde rijden. Gelukkig bood de Magneet Mot o Mat (in elk geval een Magneet) van Henk Portengen uitkomst en zo is de Magneetclub toertocht toch nog door uitsluitend Magneten verreden. Ik was overigens op mijn W50 met HMW n1 blok en deze tocht was voor ondergetekende echt afzien. Op zich is dat een prima brommer en best rap, hij heeft alleen één makke. Als je vooruit wil komen helpt het niet om gas te geven. Je moet eerst fietsen totdat je 5 km/h snel bent, want dan pakt de koppeling pas. En dan hebben Amsterdan en Weesp toch wel heel veel stoplichten en allemaal op rood. Enfin, de tocht startte bij Frans Udo waar ook de kabelkrant en radio Weesp aanwezig waren. De tocht voerde ons langs alle adressen waar Magneet haar bedrijf had gehad. Daarvoor moesten we eerst Naar de Prins Hendrikkade. Vervolgens naar Gietersstraat en vervolgens onder het IJ door naar Amsterdam Noord, de Asterstraat, Groensingel, Achtergracht, Korte Stammerdijk, waar nog even mochten kijken in een oorlog en bromfietsmuseum. We eindigden bij de Casparus Villa om tot slot moe, maar voldaan weer naar Frans Udo te tuffen en allemachtig wat een stoplichten. We hebben natuurlijk meer dan die Adressen gezien. Zo zijn we ook nog even op de Dam geweest en zijn langs Artis en het Waterlooplein geknord. Ook hebben we op het Heinikenplein eerst flink wat rondjes gedraaid om vervolgens daar te lunchen. We hebben heel veel van de grachten van Amsterdam gezien en stoplichten, wij hebben het mooie gedeelte van Diemen gezien en stoplichten en ook Weesp heeft bijna geen geheimen meer voor ons en ...... jawel ook nog een ophaalbrug ;-). Overigens werd er nog een fiets gedoneerd. Dank daarvoor. Op naar de volgende Magneetclub toertocht.
Vivat Magneet
Frank Weghaus
De Modellen