{"id":977,"date":"2011-12-09T15:13:58","date_gmt":"2011-12-09T15:13:58","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=977"},"modified":"2015-03-08T13:28:25","modified_gmt":"2015-03-08T13:28:25","slug":"magnematic-mv2-type-3-1966-68","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-magnematicscoot-o-maticv29\/magnematic-mv2-type-3-1966-68\/","title":{"rendered":"Magneet Magnematic \/ MV2 Type 3 – 1966\/’69"},"content":{"rendered":"Magneet Magnematic: d\u00e9 dames brommer met comfort en gemakkelijke lage instap; zo werd deze Magnematic aangeprezen. Geschikt voor het hele gezin; was een andere leus. Het gaat hier om brommer met een buisframe wat heel mooi is afgedekt met beplating. Door de oogharen ziet men eigenlijk een terugkeer naar de B50 maar dan in een modern en iets lichter jasje. Gedurende zijn bouwperiode van \u201966 tot \u201969 zijn er aan de Magnematic geen wijzigingen doorgevoerd. Men kon kiezen tussen wel of geen kofferrek of beenschermen en een zweefzadel of een buddyseat. In 1966 werd de Magnematic ook met 2V Sachsblok geleverd en heette dan MV 2. De foto\u2019s zijn van een 67er Magnematic. Deze Magnematic is in originele en ongerestaureerde staat.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Aut<\/em>: B1031 2V: B3036\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1966 tot en met 1969\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Buizenframe met plaatwerk.\r\n\r\n- Damesbrommer.\r\n\r\n- In 1966 als MV2 geleverd.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/strong><\/em>Sachs 50\/IM; AB 10081 of ABE 10081(Aut) \/ 50\/MA-C (2V)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/em><\/strong>Bing 1\/12\/133 of 155 of 161 of 170(aut.) \/ Bing 1\/12\/155 of 170 (2V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen hadden de afmetingen 23x2,25 en waren voorzien van volle trommelremnaven van het merk Grimeca MEC 105\/ex 90. De banden waren ven Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voor en achter telescoopvering oliegedempt.\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/em><\/strong>\u00a0Zweefzadel (rubber) of Buddyseat.\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 7 liter met reserve\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- 1966: zwart\/donkergrijs (00\/61) of donkergrijs\/parelgrijs (61\/54)\r\n\r\n- 1967: donkergrijs\/zilver (61\/60) of blauwgrijs zilver (n.b.\/60)\r\n\r\n- 1968: donkergrijs\/zilver (61\/60)\r\n\r\n- 1969: groen\/grijs (62\/54)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1966-1968: Volautomatische Saxonettemotor met staande start, km-teller, zadel\r\n\r\n- 1969: Volautomatische Saxonettemotor met staande start, km-teller, buddyseat en kofferrek\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1966: Kofferrek voor f 20,-- (\u20ac 9,98), beenschilden voor f 45,-- (\u20ac 20,42) duozadel met voetrusten voor f 22,-- (\u20ac 9,98), tassendragers voor f 4,25,-- (\u20ac 1.93) en tassen voor f 8,50,-- (\u20ac 3,86)\r\n\r\n- 1967\/1968: Buddyseat voor f 10,-- (\u20ac4,35), beenschilden voor f 45,-- (\u20ac20,42) duozadel met voetrusten voor f 22,-- (\u20ac9,98) en een kofferrek voor f 20,-- (\u20ac9.07)\r\n\r\n- 1969: Beenschilden voor f 49,-- (\u20ac22,23)\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/em><\/strong>50 (Aut) \/ n.n.b. (2V)\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1966: 2V: 719,-- (\u20ac 326,27)\/ Aut: 679,-- (\u20ac 308,12)\r\n\r\n- 1967: Aut: 679,-- (\u20ac 308,11)\r\n\r\n- 1968: Aut: 699,-- (\u20ac 317,19)\r\n\r\n- 1969: Aut: 698,-- (\u20ac 316,73)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"01\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\u00a0 \"06\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t