{"id":924,"date":"2011-12-05T16:01:43","date_gmt":"2011-12-05T16:01:43","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=924"},"modified":"2015-03-08T13:35:15","modified_gmt":"2015-03-08T13:35:15","slug":"magneet-commodore-1965-68","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-commodore\/magneet-commodore-1965-68\/","title":{"rendered":"Magneet Commodore Type 2 – 1965\/’68"},"content":{"rendered":"Deze Magneet Commodore is net als bij de andere types een doorontwikkeling van het 64er type. De Magneet Commodore is voorzien van een meer open voorvork met een smaller spatbord. Daarnaast heeft de Magneet Commodore aan de achterkant een \u2018bumpertje\u2019 voorzien van embleem om het achterlicht te beschermen. Het achterwiel was voorzien van een steekas zodat de kettingkast, de ketting en het tandwiel op zijn plek kunnen blijven als het achterwiel werd verwijderd. Ook dit model heeft de \u2018zeshoekige\u2019 koplamp en de nieuwe motorbeplating waarachter een chromen kapje de bevestiging van de beplating verborgen zat. Dit model van de Magneet Commodore wordt ook in 1966 tot en met 1968 uitgebracht. In 66 werd de Boxine op de tank vervangen door rubber en vanaf 67 is de voorvork voorzien van harmonica rubbers. Het blok is altijd een Sachs 3V met geforceerde koeling. Die na 65 onder een andere typegoedkeuring viel. De foto\u2019s zijn van een originele ongerestaureerde Magneet Commodore uit 1965.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 3V B3037 of B5008\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1965\/66\/67\/68\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Open voorvork, later voorzien van harmonicarubbers.\r\n\r\n- Steekas in het achterwiel.\r\n\r\n- \u2018Bumpertje\u2019 met Magneetembleem.\r\n\r\n- Boxine, later rubberen zijpanelen op de tank\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 50 MA-E \/ 50 MA-G\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/12\/133 of 155\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Er is sprake van wielen met de maten 23x2,5 en vollenaaf trommelremmen van het merk Grimeca MEC 118. De Commodore heeft alu-naven met achter een steekas. De banden waren van fabriek uit Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Teleskopische, oliegedempte voor- en achtervering\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Denfeld Buddyseat\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 12 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- 1965 en 1966: donkergrijs\/parelgrijs (61\/54) of donkergroen\/parelgrijs (62\/54);\r\n\r\n- 1967: blauwgrijs\/parelgrijs (n.b.\/54)\r\n\r\n- 1967 en 1968: donkergrijs\/zilver (61\/60)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Dubbele oliegedempte achterwielvering verchroomde tank met sky boxine zijpanelen, luchtpomp, ingebouwde koekoeksbel, voetsrusten, zwaar verchroomd kofferrek, teller, achterbumper met embleem en valbeugels (alleen in 1965 en 1966)\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\u00a0<\/strong>\r\n\r\n- Tassendragers voor f 4,25 (\u20ac 1,92) en Afneem-tassen voor f 8,50 (\u20ac 3,85) (1965 en 1966)\r\n\r\n- Valbeugels voor f 25,-- (\u20ac 11,34) (1967 en 1968)\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1965: 44\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1965: f\u00a0 969,-- (\u20ac 439,71)\r\n\r\n- 1966: f 1049,-- (\u20ac 476,02)\r\n\r\n- 1967: f\u00a0 999,-- (\u20ac 453,33)\r\n\r\n- 1968: f 1049,-- (\u20ac 476,02)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\u00a0 \"06\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t