{"id":90,"date":"2012-01-03T19:29:32","date_gmt":"2012-01-03T19:29:32","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub-nl.nl04.members.pcextreme.nl\/?page_id=90"},"modified":"2015-03-08T12:36:44","modified_gmt":"2015-03-08T12:36:44","slug":"magneet-cheetah-1962","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-cheetah\/magneet-cheetah-1962\/","title":{"rendered":"Magneet Cheetah type 3 – 1962"},"content":{"rendered":"De 62er Magneet Cheetah was de derde in rij van in totaal 4 type Cheetah\u2019s uitgerust met 3 versnellingen en twee (!) uitlaten omhoog. Was hij top of the art. De Magneet Cheetah was overigens de eerste Nederlandse sportbrommer met twee uitlaten omhoog. Bij Batavus zou dat nog een jaar duren. De tank en het zadel van de Magneet Cheetah zijn gelijk aan die van de Magneet Sprintmaster uit 1961. Ook het kuipje kennen we al van 1960\/\u201961. Voor het overige is de Magneet Cheetah opgebouwd op het frame van het 60er model maar heeft een soort mini motorbeplating vlak boven het blok. Wat hier nog opvalt is dat het gele plaatje uit 63 lijkt te komen, dat zou kunnen betekenen dat dit model van de Magneet Cheetah ook nog in 1963 is verkocht. Verder volgt uit de folder dat deze Magneet Cheetah al een voetrem zou moeten hebben. Naast dit exemplaar is er nog eentje bekend, maar beiden hebben geen voetrem. Hieronder is de rood gouden Magneet Cheetah afgebeeld in originele en ongerestaureerde staat. Een heel mooi exemplaar. Extra leuk bij deze Magneet Cheetah is dat er het garantiebewijs (wel zes maanden) van Magneet bijzit.<\/strong><\/em> Dit verteld ons waar en wanneer de Magneet Cheetah oorspronkelijk is verkocht. Verder zijn er foto\u2019s van een Magneet Cheetah, in de kleurstelling blauw\/goud, geplaatst. Ook deze Magneet Cheetah is origineel en ongrestaureerd. Hiermee is het overzicht voor dit type Magneet Cheetah compleet; althans als je de documentatie mag geloven. De toekomst zal ons leren of er nog andere kleurencombi's zijn toegepast op dit model Magneet Cheetah. Klik op de foto\u2019s om ze vergroot te kunnen bekijken.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n3V: B1007\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n1962 en wellicht 1963\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Kleurstellingen wijken af van andere modellen\r\n\r\n- dubbele omhoog gebogen uitlaat.\r\n\r\n- Het dashboard met dubbele klokje.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\nSachs 50\/3m (3 vers.)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\nBosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\nBing 1\/10\/63 (3V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\nVoorrem is een handrem\/ achterrem is volgens folder voetrem maar in praktijk een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\nWielmaat is 23x2.25 , de banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. volle naven met trommelrem van het merk Way Assauto 198\/bis voor en 197\/bis achter\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\nTelescoop voorvork met oliegedempte vering,\u00a0 hydraulische gedempte telecopische achtervering veerbenen bestaan uit drie elementen elke kant \u00e9\u00e9n veerbeen met openliggende hoofdveer.\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\nBuddyseat van Giuliari\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n11,5 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\nBlauw\/goud\/wit nrs. n.n.b.;\r\n\r\nRood\/goud\/wit nrs. n.n.b.;\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\nOnder andere sporttank, buddy-seat, oliegedempte voor- en achtervering, voetrusten, kofferrek, dashboard met km-teller en snelheidsmeter en ruimte voor een extra klokje, windkap en gereedschap.<\/em><\/strong>\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\nLaag sportstuur als extra gratis bijgeleverd.\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n26\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n3V: 779,-- (\u20ac 353,49)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"6\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t