{"id":885,"date":"2011-12-02T14:22:20","date_gmt":"2011-12-02T14:22:20","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=885"},"modified":"2015-03-08T10:46:42","modified_gmt":"2015-03-08T10:46:42","slug":"automatic-tourisme-scooteret","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-b50-c-s\/automatic-tourisme-scooteret\/","title":{"rendered":"Magneet Automatic \/ Tourisme \/ Scooteret \/ Scooterette Automaat type 6 – 1962\/1963"},"content":{"rendered":"Met de Magneet Automatic, de Scooterette en de Tourisme worden in 1962 op basis van de het al wat aangepaste B50 frame meteen 3 \u2018dames\u2019-modellen ge\u00efntroduceerd en in 1963 werd naast de Magneet Automatic nog het \u00e9\u00e9n en ander gecombineerd in de Scoterette Automaat. Het verschil van de Magneet Automatic ten opzichte van de Tourisme en de Scooteret was dat de laatste twee waren voorzien van een 2V Sachs waar de Magneet Automatic inderdaad een Automaat had. De Scooteret had daarentegen weer de beenschermen en die ontbraken weer bij de Magneet Automatic en de Tourisme.\u00a0 Alle 4 zijn het de tegenhanger van het herenmodel die er in 1962 ook in twee uitvoeringen was: de Magneet Globemaster Supersport en de Magneet Globemaster Automatic. En op de tankpartij en zadel na waren ze ook identiek aan de herenmodellen. De foto\u2019s tonen een originele Magneet Automatic uit 1963 (van Wilco Hoogers). Dat is af te leiden aan het gele plaatje wat Magneet alleen in 1963 gebruikte en het ontbreken van beenschilden.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 2V: B 0036 Aut.: B 1031\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1962 en 1963\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Kofferrek en tassendragers zijn standaard.\r\n\r\n- De meer 'moderne' voorpartij.\r\n\r\n- Afwijkende meer bij het design passende motorbeplating\r\n\r\n- <\/em>Breed achterlicht\r\n\r\n- Aluminium druppels boven de achtervering\r\n\r\n- twee verschillende gele plaatje in 1962 versus 1963\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs 50\/2M (2 vers.) \/ Sachs 50\/1M; AB(E) 10081-NL (automaat)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/8,5\/8 of 10 (2V) \/ Bing 1\/12\/133 of \/155 of \/161 of \/170 (aut.)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Wielmaat is 23x2.25 , de banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. volle naven met trommelrem van Way Assauto (voor model 198\/bis, achter model 197\/bis).\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Telescoop voorvork met oliegedempte vering,\u00a0 hydraulische gedempte telecopische achtervering veerbenen bestaan uit drie elementen elke kant \u00e9\u00e9n veerbeen.\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Volrubberen zweefzadel van Norgus of Buddyseat van Lepper\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 6,75 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Automatic (1962): Blauw\/cr\u00e8me (38\/48), Metagroen\/ivoor (46\/48), Zwart\/grijs (00\/24)\r\n\r\n- Tourisme (1962): Blauw\/cr\u00e8me (38\/48), Metagroen\/ivoor (46\/48)\r\n\r\n- Scooteret (1962): Blauw\/cr\u00e8me (38\/48), Metagroen\/ivoor (46\/48)\r\n\r\n- Automatic \/ Scooterette Automaat (1963): Zwart\/grijs (00\/54), Blauw\/grijs (56\/54) Groen\/grijs (55\/54)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Automatic (1962): Gesloten kettingkast, motorbeplating kilometerteller\/snelheidsmeter, stuurslot en zweefzadel.\r\n\r\n- Tourisme (1962): zie Automatic (1962) maar dan met Sachs 2V\r\n\r\n- Scooteret (1962): zie Tourisme maar dan ook met beenschilden en buddyseat\r\n\r\n- Automatic (1963): Gesloten kettingkast, motorbeplating, stuurslot en zweefzadel.\r\n\r\n- Scooterette Automaat (1963): als Automatic (1963) maar dan met beenschilden buddyseat en kilometertelle\/snelheidsmeter\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>1962 en 1963: <\/strong>\r\n\r\n- Geen vanaf Fabriek\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Automatic (1962): 25; Tourisme: 24 ; Scooteret: 23; Scooterette Automaat en Automatic (1963): 28\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1962: Automatic: f 669,-- (\u20ac 303,58) \/ Toerisme: f 719,-- (\u20ac 326,27)\/ Scooteret: f 789,-- (\u20ac 358,03)\/\r\n\r\n- 1963: Automatic: f 589,-- (\u20ac 267,28)\/ Scooterette Automaat: f 674,-- (\u20ac 305,85)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"6\"<\/a> \"IMG_4280<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t