{"id":881,"date":"2011-12-02T14:09:42","date_gmt":"2011-12-02T14:09:42","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=881"},"modified":"2018-01-20T10:17:51","modified_gmt":"2018-01-20T10:17:51","slug":"sprintmaster-type-1","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-sprintmaster\/sprintmaster-type-1\/","title":{"rendered":"Sprintmaster type 1 van 1961"},"content":{"rendered":"In 1961 is hij er dan, de Magneet Sprintmaster. Hij was ook zo weer verdwenen, althans tot 1965. Maar deze eerste Sprintmaster was uitgerust met 3 versnellingen. Het is trouwens toch andersom redeneren. De tank en het zadel zijn het jaar daarna voor de Magneet Cheetah. Ook het kuipje kennen we al van 1960\/\u201961. Voor het overige is de Magneet Sprintmaster opgebouwd op het frame van het 60er model Cheetah maar heeft ruime motorbeplating vlak boven het blok. Wat hier nog opvalt is dat het gele plaatje met het chromen randje. Verder volgt uit de folder dat deze Magneet Sprintmaster al een voetrem zou moeten hebben. Naast dit exemplaar is er nog eentje bekend, maar beiden hebben geen voetrem. Het is echt een eendagsvlieg. Hieronder is de rood creme\u00a0Magneet Sprinmaster afgebeeld. Een heel mooi exemplaar met wat werk. Klik op de foto\u2019s om ze vergroot te kunnen bekijken.\r\n\r\nTypegoedkeuring:\r\n\r\n3V: B1007\r\n\r\nBouwjaar:\r\n\r\n1961\r\n\r\nBijzonderheden:\r\n\r\n- Tank en bijzonder zadel.\r\n\r\n- Het dashboard met dubbele klokje.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen:\r\n\r\nSachs 50\/3m (3 vers.)\r\n\r\nOntsteking:\r\n\r\nBosch\r\n\r\nCarburatie:\r\n\r\nBing 1\/10\/63 (3V)\r\n\r\nRemmen:\r\n\r\nVoorrem is een handrem\/ achterrem is volgens folder voetrem maar in praktijk een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:\r\n\r\nWielmaat is 23x2.25 , de banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. volle naven met trommelrem van het merk Way Assauto 198\/bis voor en 197\/bis achter\r\n\r\nVering:\r\n\r\nTelescoop voorvork met oliegedempte vering, hydraulische gedempte telecopische achtervering veerbenen bestaan uit drie elementen elke kant \u00e9\u00e9n veerbeen met openliggende hoofdveer.\r\n\r\nZadel:\r\n\r\nBuddyseat van Giuliari\r\n\r\nTankinhoud:\r\n\r\n11,5 liter\r\n\r\nKleurstellingen: (codes):\r\n\r\nBlauw \/ ivoor nrs. n.n.b.;\r\n\r\nRood \/ ivoor nrs. n.n.b.;\r\n\r\nStandaarduitrusting:\r\n\r\nOnder andere sporttank, buddy-seat, oliegedempte voor- en achtervering, voetrusten, kofferrek, dashboard met km-teller en snelheidsmeter en ruimte voor een extra klokje, windkap en gereedschap.\r\n\r\nExtra accessoires:\r\n\r\nn.n.b.\r\n\r\nBestelcode nr:\r\n\r\n26\r\n\r\nNieuwprijs:\r\n\r\n3V: 759,-- (\u20ac 344,42)\r\n\r\nDe Folders (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)\r\n\r\n6\r\n\r\nDe TNO-rapporten:\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t