{"id":88,"date":"2011-03-31T16:02:57","date_gmt":"2011-03-31T16:02:57","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub-nl.nl04.members.pcextreme.nl\/?page_id=88"},"modified":"2015-03-08T12:02:34","modified_gmt":"2015-03-08T12:02:34","slug":"magneet-globemaster-1958","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-globemaster\/magneet-globemaster-1958\/","title":{"rendered":"Magneet Globemaster type 2 – 1958"},"content":{"rendered":"De Magneet Globemaster uit 1958 is de eerste echte buikschuiver in die zin dat de tank echt horizontaal licht. Gebaseerd op het B50 frame, is deze Magneet Globemaster van een voorspatbord wat ook door bijvoorbeeld Batavus en Royal Nord werd gebruikt. Ook wordt hier voor het eerst een stuurkuipje gebruikt. Iets waarmee Magneet best vooruitstrevend was. Verder was de Magneet Globemaster van een wel heel grote tank die zich kenmerkt door een \u2018deuk\u2019 waarin de voorkant van het zweefzadel ruimte had.\u00a0 De gereedschapsruimte zit bij de Magneet Globemaster net als bij de B50 onder het zadel. De foto\u2019s zijn van een door Wilco Hoogers fraai gerestaureerde Magneet Globemaster.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 2V: B7003\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1958\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Stuurkuipje.\r\n\r\n- Grote tank met ruimte voor het zadel.\r\n\r\n- Rubberen zweefzadel\r\n\r\n- Magneet-embleem op voorspatbord\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs 50 (2 vers.)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/12\/72 of 1\/9\/2 (2V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen zijn voorzien van volle trommelremnaven van het merk Way Assauto(voor model 198\/bis, achter model 197\/bis). De afmetingen zijn 23 x 2,25; het merk van de banden was Vredestein.\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voor en achtervering bestaan uit telescopische veerbenen en zijn hydraulisch gedempt.\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Rubberen zweefzadel van Norgus\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- c.a. 15 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Ivoor\/groen (25\/33)\r\n\r\n- Rood\/ivoor (31\/25)\r\n\r\n- Blauw\/ivoor (35\/25)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Motorbeplating, geheel gesloten kettingkast en bagagerek\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\nDe prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven<\/em>\r\n\r\n- Km-teller\/snelheidsmeter verlicht voor f 12,-- (\u20ac 5,45) volgens folder en foto-kaart\r\n\r\n- Combinatie duozadel met voetsteunen en kofferrek voor f 32,-- (\u20ac 14,52) volgens folder\r\n\r\n- Duozadel en voetsteunen voor f 19,75 (\u20ac 8,96) volgens foto-kaart;\r\n\r\n- Chroom kofferrek voor f 15,-- (\u20ac 6,81) volgens folder en foto-kaart;\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 10\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\nDe prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven<\/em>\r\n\r\n- f 720,-- (\u20ac 326,72) volgens folder\r\n\r\n- f 710,-- (\u20ac 322,18) volgens foto-kaart\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"01\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t