{"id":86,"date":"2011-03-31T16:02:31","date_gmt":"2011-03-31T16:02:31","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub-nl.nl04.members.pcextreme.nl\/?page_id=86"},"modified":"2015-03-08T10:39:50","modified_gmt":"2015-03-08T10:39:50","slug":"magneet-b50-scootermodel-2-versn-1958","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-b50-c-s\/magneet-b50-scootermodel-2-versn-1958\/","title":{"rendered":"Magneet Type B50 Scootermodel Type 2 – 1958"},"content":{"rendered":"De revolutionaire Magneet B50 uit 1957 werd ook in 1958 verkocht, maar dan als het model Magneet B50 Scootermodel het verschil dat andere kleurencombinaties mogelijk waren en dat men als accessoire beenschilden bij deze Magneet B50 Scootermodel kon verkrijgen. Hieronder staan foto\u2019s van een originele en ongerestaureerde Magneet B50 uit 1958. Een schitterend exemplaar.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/em>B 7003\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1958\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Zelfdragend frame.\r\n\r\n- Gereedschapsbakje onder het zadel.\r\n\r\n- Pedalen voorzien van een M.\r\n\r\n- Verstelbare koplamp.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/em>Sachs 50 (2 vers.)\r\n\r\nOntsteking:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>Bing 1\/12\/72 of 1\/9\/2 (2V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\/voetrem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen hadden de maten 23x2,25 en waren voorzien van vollenaaf trommelremmen van het merk Way Assauto model 198 (voor) en 197 (achter). Als banden werden Vredestein Bromfiestbanden gemonteerd.\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De voorvering is een telescoopische voorvork achtervering bestaat uit hydraulische veerbenen; aan elke kant \u00e9\u00e9n.\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Zweefzadel (rubber) van het merk Norgus\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 6 \u00be liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Blauw\/grijs (38\/24)\r\n\r\n- Zwart\/ivoor (00\/25)\r\n\r\n- Ivoor\/groen (25\/33)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>De brommer in al zijn schoonheid exclusief de ingebouwde snelheidsmeter\/km-teller en kofferrek.\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\nDe prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven<\/em>\r\n\r\n- Snelheidsmeter\/kilometerteller voor f 12,-- (\u20ac 5,45) volgens folder en foto-kaart;\r\n\r\n- Duozadel, voetsteunen en verchroomd kofferrek voor f 32,-- (\u20ac 14,52) volgens folder;\r\n\r\n- Duozadel en voetsteunen voor f 19,75 (\u20ac 8,96) volgens foto-kaart;\r\n\r\n- Chroom kofferrek voor f 15,-- (\u20ac 6,81) volgens foto-kaart;\r\n\r\n- Beenschilden f 30,-- (\u20ac 13,61) volgens\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>8\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\u00a0<\/strong>\r\n\r\nDe prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven<\/em>\r\n\r\n- <\/strong>f 698,-- (\u20ac 316,74) volgens folder en foto-kaart\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"01\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t