{"id":848,"date":"2011-12-01T14:54:37","date_gmt":"2011-12-01T14:54:37","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=848"},"modified":"2015-03-08T12:07:28","modified_gmt":"2015-03-08T12:07:28","slug":"magneet-globemaster-1960","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-globemaster\/magneet-globemaster-1960\/","title":{"rendered":"Magneet Globemaster type 4 – 1960"},"content":{"rendered":"In 1960 wordt op basis van het B50 frame weer een geheel nieuwe Magneet Globemaster opgebouwd. Bij deze Magneet Globemaster is het voorspatbord een ander, de motorbeplating is aangepast. Er is een nieuwe tank en buddyseat. Tot slot is de cockpit onder handen genomen. Het dashboard van deze Magneet Globemaster vormt \u00e9\u00e9n geheel met het stuurkuipje en is uitgerust met twee klokjes, waarvan eentje de snelheidsmeter\/kilometerteller is en de ander een plaatje achter het glaasje. Dat plaatje heeft nog het meest weg van een hoogtemeter uit een vliegtuig. Het geheel wordt afgemaakt met een mycra-ruitje. Hieronder ziet u foto\u2019s van drie fraaie ongerestaureerde oringinele exemplaren van de 60er Magneet Globemaster; eentje is blauw\/ivoor, eentje muisgrijs\/parelgrijs (van Wilco Hoogers) en de andere incagold\/ivoor uitgevoerd. Bij de laatste let op de afwijkende stikker waar de eerste twee een wereldbol hebben\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 2V: B 8025\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1960\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Dubbele Klokje.\r\n\r\n- Voorspatbord (eveneens gebruikt door Gazelle en Eysink).\r\n\r\n- Twee verschillende beschilderingen bij de achtervering.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs 50, 1,25 pk(2 vers.)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/10\/1 of 62 (2V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven van het merk Way Assauto(voor model 198\/bis, achter model 197\/bis). De maten zijn 23x2x2,5 en de banden zijn van Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Buddyseat van Denfeld, soms Lepper\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 15 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Blauw\/ ivoor (37\/25)\r\n\r\n- Incagold\/ivoor (39\/29)\r\n\r\n- Muisgrijs\/parelgrijs (03\/24)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Motorbeplating, middenstandaard, buddyseat\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Km-teller\/snelheidsmeter verlicht voor\u00a0 f 12,-- (\u20ac 5,45)\r\n\r\n- Zwaar verchroomd kofferrek voor f 35,-- (\u20ac 15,88)\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 14\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 2V: f 728,-- (\u20ac 330,35)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t