{"id":7171,"date":"2015-06-28T09:17:27","date_gmt":"2015-06-28T09:17:27","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=7171"},"modified":"2015-06-28T09:20:43","modified_gmt":"2015-06-28T09:20:43","slug":"magneet-globemaster-type-4a-1960","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-globemaster\/magneet-globemaster-type-4a-1960\/","title":{"rendered":"Magneet Globemaster type 4a – 1960"},"content":{"rendered":"Het wordt steeds meer duidelijk dat bij Magneet het adagium gold \"Weggooien is zonde\". Zo ook nu weer waar er blijkbaar nog aardig wat onderdelen, zoals tanks, stuurkuipjes, frames en voorvorken, over waren van de Magneet Globemaster type 2 - 1958<\/a>. Het enige wat echt ontbeerde was het voorspatbord. Daar is dus het spatbord van de Magneet Globemaster type 4 -1960<\/a> voor gebruikt. Hieronder het origineel overgebleven exemplaar van Reinder met alle gebruikssporen en bestikkering van vakanties. Er is geen documentatie bekend. Maar duidelijk is dat deze brommers wellicht zijn ge\u00ebxporteerd, maar ook gewoon in Nederland te koop waren.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 2V: B7003\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1960\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- afwijkend Voorspatbord\r\n\r\n- Denfeld buddyseat in plaats van zweefzadel\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs 50 (2 vers.)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/12\/72 of 1\/9\/2 (2V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen zijn voorzien van volle trommelremnaven van het merk Way Assauto(voor model 198\/bis, achter model 197\/bis). De afmetingen zijn 23 x 2,25; het merk van de banden was Vredestein.\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voor en achtervering bestaan uit telescopische veerbenen en zijn hydraulisch gedempt.\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Buddyseat van Denfeld\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- c.a. 15 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Ivoor\/groen (25\/33)\r\n\r\n- Rood\/ivoor (31\/25)\r\n\r\n- Blauw\/ivoor (35\/25)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Motorbeplating, geheel gesloten kettingkast en bagagerek\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\nn.n.b.\r\n<\/em>\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Vermoedelijk geen maar als er toch een nummer is dan 10\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\nDe prijzen in 1958 zijn een keer gewijzigd er is een folder en een foto-kaart hieronder worden beide prijsstellingen weergegeven<\/em>\r\n\r\n- n.n.b.\r\n\r\n- n.n.b.\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t