{"id":63,"date":"2011-03-05T11:43:41","date_gmt":"2011-03-05T11:43:41","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub-nl.nl04.members.pcextreme.nl\/?page_id=63"},"modified":"2015-03-08T10:37:10","modified_gmt":"2015-03-08T10:37:10","slug":"magneet-w50","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-w50-2\/magneet-w50\/","title":{"rendered":"Magneet W50 Type 2 – 1955"},"content":{"rendered":"De Magneet W50 zit nog relatief vroeg in de bromfietsgeschiedenis van Magneet. Bij het bedrijf had men nog geen definitieve keuze gemaakt voor \u00e9\u00e9n bepaald merk blok. Daarom is de Magneet W50 uitgerust met het Oostenrijkse HMW blok type ET. Magneet maakte reclame met : 'Sneller, sterker, mooier dan ooit te voren'. Soms treft men wel eens een Magneet W50 met 2-versnellingsblok van HMW aan. Hieronder vind u foto's van een ongerestaureerde en dus originele Magneet W50 met ET blok. Ook zijn er foto's toegevoegd van een over geschilderde Magneet W50 en een zwarte Magneet W50, beiden met 2V-blok.\r\n\r\nTypegoedkeuring:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Geen\r\n\r\nBouwjaar:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1955\r\n\r\nBijzonderheden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Het HMW blok Type ET.\r\n\r\n- De aluminium M aan de voorvork dienst doende als kabelgeleider.\r\n\r\n- De tank is voorzien van twee chromen sierstrippen.\r\n\r\n- De bevestiging van de tank aan het frame door middel van twee kruislings lopende spaken.\r\n\r\n- De secundaire ketting (naar het achterwiel) zit aan de rechter zijde zo ook de ontsteking.\r\n\r\n- Het blok kende een fiets-stand.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- HMW (Halleiner Motorenwerke) Type ET\r\n\r\nOntsteking<\/strong><\/em>:\r\n\r\n- Bosch\/Stensholm\r\n\r\nCarburatie:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Dellorto 11 12 SA\r\n\r\nRemmen:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Wielmaat is 23x2, de banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. halve naven met trommelrem van Brevettato\r\n\r\nVering:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Telescoop voorvork met pneumatische vering, geen achtervering, wel zadelvering\r\n\r\nZadel:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Speciaal groot rubberzadel (geen zweefzadel)\r\n\r\nTankinhoud:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 'ruim' 6 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/strong><\/em> (codes):\r\n\r\n- Zwart (no 00 )\r\n\r\n- Staalblauw-Metaaleffect (no 8 )\r\n\r\nStandaarduitrusting:<\/strong><\/em>\r\n\r\n-\u00a0 Model \u2018Standaard\u2019 was uitgerust met jasbeschermer, pomp, bel, gereedschap en gereedschapstas\r\n\r\nExtra accessoires:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Model \u2018De Luxe\u2019 was nog eens extra voorzien van ingebouwd stuurslot, snelheidsmeter en km teller in de koplamp , chroom sierstrippen op de tank\r\n\r\nBestelcode nr:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 5 (aut)\r\n\r\n- 6 (2V)\r\n\r\nNieuwprijs:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Model \u2018Standaard\u2019: f 575,-- (\u20ac 260,92)\r\n\r\n- Model \u2018De Luxe\u2019: f 598,-- (\u20ac 271,36)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/strong>\r\n\r\n- Niet aanwezig\r\n\r\nDe Foto's <\/strong>\r\n<\/strong>\r\n\r\n(klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 46 foto's te bekijken)\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t