{"id":491,"date":"2011-09-22T14:54:47","date_gmt":"2011-09-22T14:54:47","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub-nl.nl04.members.pcextreme.nl\/?page_id=491"},"modified":"2015-03-08T12:32:02","modified_gmt":"2015-03-08T12:32:02","slug":"magneet-globemaster-type-10","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-globemaster\/magneet-globemaster-type-10\/","title":{"rendered":"Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965\/’68"},"content":{"rendered":"Deze Magneet Globemaster is een doorontwikkeling van het 64er type. Er worden een aantal ondergeschikte wijzigingen doorgevoerd. Ook deze Magneet Globemaster heeft de \u2018zeshoekige\u2019 koplamp en de nieuwe motorbeplating waarachter een chromen kapje de bevestiging van de beplating verborgen zat. Verder zitten vanaf 1966 rubberen zijpanelen op de tank van zowel de Magneet Globemaster als de Magneet Globemaster de Luxe. Ook is de Magneet Globemaster als met automaat te verkrijgen. Vanaf 67 is de Magneet Globemaster alleen nog als standaard te koop, dit is evenwel de De Luxe uit 1966. De foto\u2019s zijn van een origineel ongerestaureerd Magneet Globemaster De Luxe exemplaar uit 1965 en van een enigszins gerestaureerde Magneet Globemaster uit 1967. De laatste heeft een afwijkende tank met de rubberen zijpanelen en het brede plastic achterlicht. Beide exemplaren zijn voorzien van Way Assauto-naven.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 2V: B3036 \/ 3V: B3037 \/ Aut.: B1031\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1965\/66\/67\/68\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Chromen later rubberen zijpanelen op de tank.\r\n\r\n- Dubbele achtervering (De Luxe)\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs 50\/MA-C (2 vers.) \/ 50 MA-E(3 vers.)\/ 50\/IM AB 10081 of 50\/IM ABE 10081 of (Aut.)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/12\/155 of 170 (2V) \/ Bing 1\/12\/133 of 155(3V) \/ Bing 1\/12\/133 of 155 of 161 of 170 (Aut.)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Er is sprake van wielen met de maten 23x2,5 en vollenaaf trommelremmen van het merk Way Assauto voor model 198\/bis en achter model 197\/bis (De Luxe) of Grimeca MEC 105 (standaard). De banden waren van fabriek uit Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Teleskopische, oliegedempte voor- en achtervering\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Denfeld Buddyseat\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 12 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Magneet Globemaster: zwart\/parelgrijs (00\/54) of donkergrijs\/parelgrijs (61\/54);\r\n\r\n- Magneet Globemaster De Luxe:\r\n\r\nin 1965 en 1966: donkergroen\/parelgrijs (62\/54) of\r\n\r\nin 1965, 1966 en 1967 donkergrijs\/parelgrijs (61,54)\r\n\r\nin 1968 donkergrijs\/zilver (61\/60)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Magneet Globemaster: dubbele oliegedempte achterwielvering verchroomde zijpanelen op de tank, luchtpomp, ingebouwde koekoeksbel, voetsrusten, zwaar verchroomd kofferrek en teller. Uitgevoerd met 2V Sachs-blok of Automaat\r\n\r\n- Magneet Globemaster De Luxe: als de Globemaster maar dan met 2V of 3V Sachs-blok, dubbele oliegedempte achterwielvering.\r\n\r\nExtra accessoires:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1965 Beenschilden voor f 40,-- (\u20ac 18,15), valbeugels voor f 20,-- (\u20ac 9,98) tassendragers voor f 4,25,-- (\u20ac 1.93) en tassen voor f 8,50,-- (\u20ac 3,86)\r\n\r\n- 1966: Beenschilden voor f 45,-- (\u20ac 20,42), tassendragers voor f 4,25,-- (\u20ac 1.93) en tassen voor f 8,50,-- (\u20ac 3,86)\r\n\r\n- 1967\/1968: Beenschilden voor f 45,-- (\u20ac20,42),\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1965: Magneet Globemaster 40, Mgneet Globemaster De Luxe 42\r\n- 1966: Magneet Globemaster n.n.b., Magneet Globemaster De Luxe n.n.b.\r\n- 1967: Magneet Globemaster 53\r\n- 1968: Magneet Globemaster 63\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Magneet Globestermaster (2V): in 1965: f 829,-- (\u20ac 376,18) \/ in 1966: f 899,-- (\u20ac 407,95)\/ in 1967: f 899,-- (\u20ac 407,95) \/ in 1968: f 949,-- (\u20ac 430,64)\r\n\r\n- Magneet Globemaster De Luxe (2V): in 1965: f 869,-- (\u20ac394,34) \/ in 1966: f 939,--(\u20ac426,10)\r\n\r\n- Magneet Globemaster De Luxe (3V): in 1965: f 899,-- (\u20ac407,95)\r\n\r\n- Magneet Globemaster (Aut): in 1966: f 859,-- (\u20ac389,80)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\u00a0 \"06\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t