{"id":424,"date":"2011-09-18T11:09:22","date_gmt":"2011-09-18T11:09:22","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub-nl.nl04.members.pcextreme.nl\/?page_id=424"},"modified":"2015-03-08T13:19:50","modified_gmt":"2015-03-08T13:19:50","slug":"sprintmaster-type-4","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-sprintmaster\/sprintmaster-type-4\/","title":{"rendered":"Magneet Sprintmaster Type 4 – 1967\/’69"},"content":{"rendered":"Deze Magneet Sprintmaster is de laatste in de serie Sprintmasters die vanaf 1965 werden gemaakt. Ten opzichte van de vorige Magneet Sprintmaster is er sprake van een gewijzigde voorvork en tank. In de folders wordt dit model van de Magneet Sprintmaster alleen in de jaren '67 en '68 genoemd, maar uit de TNO rapporten blijkt dat voor de Magneet Sprintmaster ook in 1969 nog een typegoedkeuring is afgegeven. Men mag er dus gevoegelijk vanuit gaan dat de Magneet Sprintmaster ook nog in 1969 werd geleverd zonder dat er tussentijds wijzigingen hebben plaatsgevonden. Het model was leverbaar met 2versnellingen, 3 versnellingen en 4 versnellingen. De afbeeldingen hieronder zijn van een 68er Magneet Sprintmaster.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- 2V:B3036 of B8156\r\n\r\n- 3V: B8157\r\n\r\n- 4V: B6013 of B8122\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1967\/1968\/1969\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Het dubbel wiegframe.\r\n\r\n- \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Het achterlicht van het merk Hella met meeontworpen beschermer.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs\u00a0 50\/MA-ABE ausf C of 50\/MA-C (2 vers.)\r\n\r\n- 50\/MA-ABE ausf. E (3 vers.)\r\n\r\n- 50\/MA-ABE ausf. L of 50\/MA-ABE ausf. C (4 vers.)\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bing 1\/12\/155-161-170 (2V)\r\n\r\n- Bing \u00a01\/12\/155-166-170 (3V)\r\n\r\n- Bing\u00a01\/12\/168-189 (4V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem (2V) \/voetrem (3V en 4V)\r\n\r\nWielen\/Banden:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Wielmaat is 23x2.25 met ingang van 1969 veranderde dat in 21x2.75. De banden zijn Vredestein Bromfietsbanden, de naven zijn zgn. volle naven met trommelrem van het merk Grimeca model MEC 105 (2V) respectievelijk model MEC 118 (3V en 4V).\r\n\r\nVering: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voor een zware telescoop voorvork achter hydraulisch gedempte achter telescopen\r\n<\/em><\/strong>\r\n\r\nZadel: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Denfeld Buddyseat\r\n<\/em><\/strong>\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 12 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- zwart\/zilver of donkergrijs\/zilver kleurcodes n.b.\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Hiertoe behoorden buddyseat, kofferrek, kilometerteller\/snelheidsmeter, voetrusten, voetrem met stoplicht en verstelbare cranks (behalve bij de 2V)\r\n<\/em><\/strong>\r\n\r\nExtra accessoires:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Valbeugels voor f 25,-- (\u20ac 11,34)\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1967: 59\r\n\r\n- 1968 en 1969: 69\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 2 V: f\u00a0 n.b.\u00a0 ,-- (\u20ac)\r\n\r\n- 3 V: f\u00a0 n.b. \u00a0\u00a0\u00a0 ,-- (\u20ac)\r\n\r\n- 4 V: in 1967: f 1049,-- (\u20ac476,01) en in 1968: f1.099,-- (\u20ac 498,70)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"01\"<\/a>\u00a0 \"06\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t