{"id":1138,"date":"2011-12-22T15:51:08","date_gmt":"2011-12-22T15:51:08","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=1138"},"modified":"2015-03-08T12:25:47","modified_gmt":"2015-03-08T12:25:47","slug":"globemaster-coronet-type-9-1964","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-globemaster\/globemaster-coronet-type-9-1964\/","title":{"rendered":"Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964"},"content":{"rendered":"In 1964 begint men, met de Magneet Globemaster Coronet, de meer luxere versies van de Globemaster in de markt te zetten. Dat zal overigens zeker te maken hebben met het tijdsbestel. Het gaat de Nederlander voor de wind en hij krijgt wel wat meer om te besteden. De luxe houdt zich bij de Magneet Globemaster Coronet echter nog in grenzen. Ten opzichte van de Magneet Globemaster Royal verschilt de Magneet Globemaster Coronet slechts door het hebben van een dubbele achtervering, met boxine beklede zijpanelen en op de tank en het kofferrek was standaard. Oh en in dit jaar werden ook de \u2018vliegtuigjes\u2019 en dus ook bij de Magneet Globemaster Coronet op het achterspatbord ge\u00efntroduceerd. Onderstaande foto's zijn weer van een schitterend origineel en ongerestaureerde Magneet Globemaster Coronet in de kleuren muisgrijs metallic\/ parelgrijs. Enjoy!\r\n\r\n- <\/strong><\/em>2V: B3001 of B3036\r\n\r\n- 3V: B3037\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em> 1964\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Met boxine beklede zijpanelen op de tank.\r\n\r\n- Vanaf nu de goed gepolsterd Denfeld buddyseat.\r\n\r\n- Vernieuwd kofferrek.\r\n\r\n- Nieuw geel plaatje.\r\n\r\n- Vliegtuigjes op het achterspatbord.\r\n\r\n- Dubbele achtervering\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/em>Sachs MA-C (2 vers.) \/ 50 MA-E (3 vers.)\r\n\r\nOntsteking:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>Bing 1\/12\/133 of 155 of 170 (2V) \/ Bing 1\/12\/133 of 155(3V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven Grimeca MEC 105. De maten zijn 23x2x2,25 en de banden zijn van Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Buddyseat van Denfeld\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 12 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Groen\/ parelgrijs (62\/54)\r\n\r\n- Muisgrijs metallic\/ parelgrijs (61\/54)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>De Globemaster Coronet werd geleverd met gesloten kettingkast, pomp achter de motorbeplating, koekoeksbel, 12 liter tank met boxine beklede zijpanelen, voetrusten, kilometerteller\/snelheidsmeter en kofferrek.\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Beenschilden voor f 40,-- (\u20ac 18,15),\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>37.\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>2V: f 839,-- (\u20ac 380.72) \/ 3V: 869,-- (\u20ac 394.34)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t