{"id":1127,"date":"2011-12-21T15:24:06","date_gmt":"2011-12-21T15:24:06","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=1127"},"modified":"2015-03-08T12:22:31","modified_gmt":"2015-03-08T12:22:31","slug":"globemaster-royal-type-8-1964","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-globemaster\/globemaster-royal-type-8-1964\/","title":{"rendered":"Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964"},"content":{"rendered":"Na de introductie in 1963 van de weer vernieuwde Magneet Globemaster Royal met nieuw frame wordt de Globemaster in 1964 door ontwikkeld. Er worden een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo wordt de tank van chromen panelen voorzien (simpel door de tank gedeeltelijk te verchromen en daar weer voor een deel overheen de verven). Wordt de buddyseat, van Denfeld, beter gepolsterd en krijgt zijn \u2018one tone\u2019 zwarte kleur. Ook doet het laatste type van het gele plaatje van Magneet zijn intrede. Tot slot wordt het bagagerekje zo geconstrueerd dat de bevestiging hiervan onder het zadel wordt weggewerkt. Het rekje is nog wel gedeeltelijk demonteerbaar. De Magneet Globemaster Royal was zowel met 2V Sachs als 3V Sachs leverbaar. Wel blijkt hier dat Magneet zich lang niet aan de eigen folders hield wat kleurstelling betreft getuige Magneet Globemaster Royal waarvan u hier de foto\u2019s ziet deze is namelijk muisgrijs\/ parelgrijs gelijk aan de Coronet\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/strong><\/em>2V: B3001 B3036\r\n\r\n- 3V: B3037\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em> 1964\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Chromen zijpanelen op de tank.\r\n\r\n- Vanaf nu de goed gepolsterd Denfeld buddyseat.\r\n\r\n- Vernieuwd kofferrek.\r\n\r\n- Nieuw geel plaatje.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/em>Sachs MA-C (2 vers.) \/ 50 MA-E (3 vers.)\r\n\r\nOntsteking:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>Bing 1\/12\/133 of 155 of 170 (2V) \/ Bing 1\/12\/133 of 155(3V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen zijn uitgevoerd met volle trommelremnaven type Grimeca MEC 105. De maten zijn 23x2x2,25 en de banden zijn van Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voor- en achtervering is uitgevoerd als oliegedempte telescopische veerbenen\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Buddyseat van Denfeld\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 12 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- Groen\/ parelgrijs (62\/54)\r\n\r\n- Blauw\/ parelgrijs (38\/54)\r\n\r\n- Zwart\/ parelgrijs (00\/54)\r\n\r\n- Muisgrijs\/ parelgrijs (61\/54)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>De Globemaster Royal werd geleverd met gesloten kettingkast, pomp achter de motorbeplating, koekoeksbel, 12 liter tank met chromen zijpanelen, voetrusten, kilometerteller\/snelheidsmeter\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Kofferrek voor f 15,-- (\u20ac 6,81),\u00a0 beenschilden voor f 40,-- (\u20ac 18,15),\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>30\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/strong>2V: f 795,-- (\u20ac 360,76) \/ 3V: 825,-- (\u20ac 374,37)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t