{"id":1033,"date":"2011-12-13T18:58:12","date_gmt":"2011-12-13T18:58:12","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=1033"},"modified":"2015-03-08T13:43:36","modified_gmt":"2015-03-08T13:43:36","slug":"thunderbird-type-2-1970-1972","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-thunderbird\/thunderbird-type-2-1970-1972\/","title":{"rendered":"Magneet Thunderbird Type 2 – 1970\/’72"},"content":{"rendered":"Eind 1969 wordt het merk Magneet, de toen bestaande modellen aan fietsen en brommers, ook de Magneet Thunderbird, en de dealerschappen en aan Batavus verkocht. Op brommer gebied bracht Batavus alleen nog de Magneet Thunderbird uit. Althans zo heette dit model nog in 70 en 71. In 72 kreeg de brommer dezelfde naam als zijn Batavus-kloon: TS 49. In de jaren 70\/71 werd de Magneet Thunderbird nog geleverd met 2V en 3V van Sachs. Het laatste jaar werd de Magneet Thunderbird ook met 4V van Sachs geleverd. In 1973 valt definitief het doek voor Magneet als brommermerk. Dit derde type borduurde voor op de 2e<\/sup> type Thunderbird. Inmiddels zijn de Emblemen op de tank rond en zijn de clip-on\u2019s vervangen door een gewoon stuur en in 70 wordt nog met een ander koplamp en ulo achterlicht ge\u00ebxperimenteerd. De 4V had overigens een chromen spatbord. De foto\u2019s hieronder zijn van twee 70er exemplaren van de Magneet Thunderbird; beiden zijn redelijk origineel behalve dat er op de zwarte een ronde koplamp, een m-stuur heeft en er een 2V Sachs onder had moeten zitten (zie B-nummer). Maar zo is hij natuurlijk veel stoerder \ud83d\ude09\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/strong><\/em>2V: B0108 \/ 3V: B0107 of B1112 \/ 4V: B1113\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1970-1973\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Ulo achterlicht, later Hella.\r\n\r\n- Ronde tankemplemen\r\n\r\n- Gewoon stuur.\r\n\r\n- geel plaatje van Intercycle (afstand van de bevestiging is korter)\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/strong><\/em>Sachs 50\/MA ABE(2 vers.) \/ 50\/3 of 50\/3C(3 vers.) \/ 50\/4 CF\r\n\r\nOntsteking<\/em><\/strong>:\r\n\r\n- Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/em><\/strong>Bing 1\/12\/168 of 170(2V) \/ Bing 1\/8,5\/15 of 1\/12\/228(3V) \/ Bing 1\/12\/228\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een voetrem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- De wielen hadden de maten 21x2,50 (voor) en 21x2,75 (achter). Er zijn volle naven met trommelremmen van het merk LeLeu gemonteerd.\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Telescoopvering voor en achter beiden oliegedempt\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Buddyseat Denfeld\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 14 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes): n.b.\r\n\r\n- 1970: rood\/zilver\r\n\r\n- 1971: zwart of rood (2V); rood of flamboyant blauw (3V)\r\n\r\n- 1972: rood\/zilver of zwart\/zilver (2V); flamboyant blauw of rood\/zilver (3V); goud of oranje\/zwart (4V)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Slot, gereedschapopberging, teller,voetrusten, pomp en patentcrank\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- Geen vanaf Fabriek\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0<\/em><\/strong>\r\n\r\n- geen\r\n\r\nNieuwprijs:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 1970 2V: f 944,-- (\u20ac 428.36) \/ 3V: 987,-- (\u20ac 447,88)\r\n\r\n- 1971 n.b.\r\n\r\n- 1972 2V: f 1.074,-- (\u20ac 487,35) \/ 3V: 1.172,-- (\u20ac 531,83) 4V: 1.310,-- (\u20ac 594,45)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)\r\n\r\n\"01\"<\/a>\u00a0 \"1\"<\/a>\u00a0 \"01\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t