{"id":1008,"date":"2011-12-11T15:40:53","date_gmt":"2011-12-11T15:40:53","guid":{"rendered":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/?page_id=1008"},"modified":"2015-03-08T13:30:12","modified_gmt":"2015-03-08T13:30:12","slug":"27-sport-de-luxe1964","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.magneetclub.nl\/modellen\/magneet-27-sport\/27-sport-de-luxe1964\/","title":{"rendered":"Magneet 27 Sport (De Luxe) – 1964"},"content":{"rendered":"Korte omschrijving: <\/strong><\/em>Deze Magneet 27 Sport heeft met het stuurkuipje met puntkoplamp, smal en bijzonder gebogen stuur, gestroomlijnde vormen, eigenlijk alles wat een sportbrommer zou moeten hebben, zij het niet dat het een plaatbrommer is. De Magneet 27 Sport is maar \u00e9\u00e9n jaar gebouwd en kende een normale en een luxe uitvoering. Bij de laatste was sprake van dubbele schokbrekers achter en iets meer chroom zoals de achterbrug beplating. Al met al een hele mooie en complete brommer. Onderstaande foto\u2019s zijn van twee Magneet brommers, een gerestaureerd Magneet 27 Sport De luxe in zwart\/rood respectievelijk een originele ongerestaureerde Magneet 27 Sport in zilver\/zwart. De laatste zou volgens het onderdelenboek uit 1964 open veren moeten hebben. Maar onderstaande dichte veren heb ik al vaker gezien. De open veren nog niet.\r\n\r\nTypegoedkeuring: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- <\/strong><\/em>2V: B3036 \/ 3V B3037\r\n\r\nBouwjaar:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- 1964\r\n\r\nBijzonderheden:<\/strong><\/em>\r\n\r\n- Dasboard verchroomd (27 Sport) of in Boxine (27 Sport De Luxe)\r\n\r\n- Stuurkuipje.\r\n\r\n- Puntkoplamp.\r\n\r\n- Heel bijzonder vorm gegeven stuur.\r\n\r\nMotor\/Versnellingen: <\/strong><\/em>\r\n\r\n- Sachs 50\/MA-C (2 vers.) \/ 50 MA-E(3 vers.)\r\n\r\nOntsteking:<\/em><\/strong>\r\n\r\n-Bosch\r\n\r\nCarburatie: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/em><\/strong>Bing 1\/12\/155 of 170 (2V) \/ Bing 1\/12\/133 of 155(3V)\r\n\r\nRemmen:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Voorrem is een handrem\/ achterrem is een terugtraprem\r\n\r\nWielen\/Banden:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Er is sprake van wielen met de maten 23x2,25 en vollenaaf trommelremmen van het merk Grimeca, type MEC 105. De banden waren van fabriek uit Vredestein\r\n\r\nVering:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Teleskopische, oliegedempte voor- en achtervering\r\n\r\nZadel:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- Denfeld of Lepper Buddyseat\r\n\r\nTankinhoud:<\/em><\/strong>\r\n\r\n- 12 liter\r\n\r\nKleurstellingen:<\/em><\/strong> (codes):\r\n\r\n- 27 Sport: zilver\/zwart (60\/00) of\u00a0 kersenrood\/zilver (63\/60);.\r\n\r\n- 27 Sport de Luxe: Zwart\/rood\u00a0 (00\/63)\r\n\r\nStandaarduitrusting: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 27 Sport: verchroomd dashboard, luchtpomp, claxon, opengewerkte achtervering.\r\n\r\n- 27 Sport De Luxe: als de 27 sport maar dan met skyleren dashboard, verchroomde achterbrugbekleding, voorspatbord en tankpanelen, dubbele achtervering en kofferrek.\r\n\r\nExtra accessoires: <\/em><\/strong>\u00a0<\/strong>\r\n\r\n- Kofferrek voor f 15,-- (\u20ac 6,80) voor de 27 Sport\r\n\r\n- Valbeugels voor f 20,-- (\u20ac 9,07 ) voor zowel de 27 Sport als de 27 Sport De Luxe\r\n\r\nBestelcode nr:\u00a0 <\/em><\/strong>\r\n\r\n- <\/em><\/strong>Standaard: 32;\r\n\r\n- De Luxe: 39.\r\n\r\nNieuwprijs: <\/em><\/strong>\r\n\r\n- 27 Sport: 2V: f 795,-- (\u20ac 360,75) \/ 3V: 825,-- (\u20ac 374,36)\r\n\r\n- 27 Sport De Luxe: 2V: f 859,-- (\u20ac 389,79) \/ 3V: 889,-- (\u20ac 403,41)\r\n\r\nDe Folders<\/strong> (klik hieronder op de foto om naar de folder te gaan)\r\n\r\n\"1\"<\/a>\r\n\r\nDe TNO-rapporten:<\/em><\/strong>\r\n\r\n\n\n \t\t\n\t\t\t\t