no images were found
De Foto's (klik op de foto om te vergroten en op het pijltje onder de foto's om alle 51 foto's te bekijken)Magneet TS50 1970/’72
- Magneet A50
- Magneet S50
- Magneet W50
- Magneet M50 Supersport
- Magneet B50 c.s.
- Magneet Globemaster
- Magneet Globemaster type 1 – 1957
- Magneet Globemaster type 2 – 1958
- Magneet Globemaster type 3 1959
- Magneet Globemaster type 4 – 1960
- Magneet Globemaster type 4a – 1960
- Magneet Globemaster type 5 – 1961/’62
- Magneet Globemaster Supersport type 6 – 1962/’63
- Magneet Globemaster Royal type 7A – 1963
- Magneet Globemaster type 7B – 1963
- Magneet Globemaster Royal type 8 – 1964
- Magneet Globemaster Coronet type 9 – 1964
- Magneet Globemaster (De Luxe) Type 10 – 1965/’68
- Magneet Cheetah
- Magneet Sprintmaster
- Magneet Magnematic cs
- Magneet 27 Sport
- Magneet Commodore
- Magneet Sportmaster
- Magneet Thunderbird
- Magneet TS50
- Magneet Mot o Mat
Korte omschrijving: In 1970 brengt Batavus de Magneet TS50 uit en ja hij bestaat ook als Batavus TS50. We zitten een beetje in de nadagen van de 'heren'brommer en de Magneet TS50 is een beetje een samenraapsel van verschillende modellen. Er zit op de Magneet TS50 een hoge soort buffeltank op (waar hebben we die meer gezien). Deze tank kan aardig in de weg zitten als je je buddy net behandeld hebt en hard moet remmen. Inderdaad vandaar die andere wat minder charmante naam. Hij heeft opengewerkte achtervering een 'gereedschapsbakje' waar zowat een hele picknickmand in past en waarin ook de luchttoevoer voor de carburateur op het frame zat aangesloten; je kon hem dus ook niet te vol pakken. Voor de rest heeft hij net te grove vormen en zijn de verhoudingen net niet helemaal goed om echt mooi te vinden. Maar dat was ook niet de opzet van Batavus. De Magneet TS50 was geconstrueerd als bromfiets in de zwaarste klasse, zeg maar 45 rijden en het gevoel hebben dat je op een motor zat. En het moet gezegd worden, dat is gelukt. Je hebt heel veel brommer voor geld. Een brommer met veel comfort en blok wat heerlijk loopt en schakelt, grote naven (en dus remmen), goede vering en een dikke uitlaat. Het is met recht een slagschip waar heerlijk op te toeren valt. Hij ziet er dan misschien niet goed uit maar een schitterende brommer voor dagelijks gebruik, ook voor lange afstanden. Hieronder vind u foto's van een nagenoeg origineel en mooi behouden exemplaar van Joop Zandstra. Alleen de kettingkast is verruild voor een randje, ziet hij er toch iets sportiever uit.
Typegoedkeuring:
B9129
Bouwjaar:
- 1970-1972
Bijzonderheden:
- Achterlicht van Hella.
- hoge buffeltank
- opengewerkte achtervering
- groot gereedschapsbakje
Motor/Versnellingen:
- Tomos 4LT
Ontsteking:
- Bosch
Carburatie:
Bing 1/12/180
Remmen:
- Voorrem is een handrem/ achterrem is een voetrem met remlicht.
Wielen/Banden:
- De wielen hadden de maten 21x2,75 (voor en achter) van het merk Vredestein en volle naven met trommelrem van het merk Grimeca model MEC 105 (3V 1969) respectievelijk model MEC 118 (4V 1968/’69).
Vering:
- Telescoopvering voor en achter beiden oliegedempt
Zadel:
- Buddyseat Denfeld
Tankinhoud:
- 14 liter
Kleurstellingen: (codes): n.b.
- rood/zilver/zwart
- antraciet
Standaarduitrusting:
- Slot, gereedschapopberging, teller,voetrusten, pomp en patentcrank, kofferrek
Extra accessoires:
- Geen vanaf fabriek
Bestelcode nr:
- n.n.b.
Nieuwprijs:
-1970: f 1.185,-- (€ 537.73)
- 1971:
- 1972: f 1.264,-- (€ 573,58)
De Folders (klik hieronder op de foto's om naar de folders te gaan)
De TNO-rapporten: